Tragiskt besked

Började dagen med att bråka med Pajala bostäder, få se hur detta slutar egentligen? Dagen forsatte inte bättre med att vi fick veta att Northland har gått i konkurrs... Min familj blir väldigt hårt drabbad då många jobbat åt Northland blandannat har min älskade Marcus och pappa jobbat för northland, min lillasyster och henner pojkvän körde malm åt clifton mining. Så detta var verkligen ett dystert besked. Så snopet också när vi sedan får veta att det var så nära att börja starta igen. Vi har ingen aning hur detta kommer påverka oss egentligen? Kommer det bli en flytt? Kommer Marcus få börja pendla igen? Eller kommer han hitta jobb här?
Det värsta är att när vi äntligen har flyttat hit och äntligen får vara sambos på 100% så kommer det här beskedet. Många Pajalabor har sagt "hoppet är det sista vi ger upp" och det stämmer väl lite med hur vi tornedalningar är sega jävlar som aldrig ger upp, så än är ju inte hoppet över. Nu kommer Marcus försöka få ett jobb och jag plugga vidare och sen får vi ta dagen som den kommer.
 
 
 
 
Efter lunch har jag lekt fotograf på dansföreställningen som jag skrev om här, men denna gång var det uppvisning för centralskolan i Pajala. Sara ville ha lite bilder, men jag vet ärligt talat inte om det blev så bra, var så svårt att få in rätt inställningar i mörkret. Men några bilder ska hon väl ha fått som var rätt bra ändå :)

Kommentera här: