dansföreställning, hundpromenad och lördagsmiddag

Jag har inte bloggat på flera dagar nu! Av vilken anledning då? Ingen alls egentligen. Har varit i Luleå tisdag- fredag, jag har sovit på kronans vandrar hem, som jag inte rekomenderar alls var skitigt, väldigt lyhörda väggar m.m. Kom hem i fredags efter en liten julhandling med Marcus. När vi väl hade kommit hem strax efter kl 17 packade upp alla matvaror, jag tittade på tv en stund innan jag gick och la mig kl 18.15! 18.15! Bebisar är vakna längre än mig, vaknade sedan 14 timmar senare dvs idag kl 9.30. Helt sjukt ju! Jag skyller min insomnia på detta jäkla mörker, nu tycker jag att det sakta men säkert kan bli ljusare så man får känna sig som människa igen! Får väl vänta till 21 december för det är väl då det faktiskt blir ljusare???
 
Idag åt jag frukost framför skidor på tv tyvärr var det bara en massa norrmän på pallen både på dam och herrsidan. :( Jag och Marcus åkte på café nova och åt lunch vi orkade inte laga något (Läs var för lata). Sen drog vi till Marcus by, jag gosade med de bästa katterna som tyvärr var lite sura på mig eftersom de var tvungen att flytta pga att jag fått någon slags kattallergi ;(. Var även och sparkade med hundarna detta gick hur bra som helst ända tills vi vände hem och halvvägs hemma när jag ser en lampa som lyser en bit bort, tänker att det är en skoter man ack så fel jag hade! 10 m innan vi möts ser jag att det är en skidåkare med hund framför. Raja blir galen men henne har jag fast i kopplet, men Alma däremot är fast i sparken hon attakerar typ den andra hunden nu hände ju inget men de var ju sååå pinsamt den andra ägaren måste ju ha tänkt " fan kan hon inte hålla koll på sina hundar" men som tur var sa han inte något.
 
När vi kommer hem börjar jag laga potatisgratäng, jag hinner till och med sätta den i ugnen när Marcus går in på instagram och ser att Sara lagt ut en bild om att det är dansföreställning. Jag hade ju helt glömt bort detta! Jag gör klart gratängen. Sen börjar jag klä på mig innan Nelly kommer och hämtar oss. Föreställningen var ju super bra så det var ju tur att vi inte missade den, rätt mycket folk också för att vara Pajala, fast nu var det säkert 90% som var föräldrar till de dansande barnen men i alla fall.
 
Och nu har jag just avnjutit en underbart god midddag med fläskfilé, potatisgratäng och sallad, hur gott som helst. Medans jag sitter här och äter lite choklad så har Marcus gått och gymma, bra fördelning tyckte jag :)
 
Jag hade också tänkt vara och gymma idag men det blev inte av, då jag har fått en muskelknut i ena skulderbladet och det gör så j*vla ont så jag tänker att jag vilar i helgen och tar nya tag på måndag, imorgon blir det IKEA med Sara
 
 
 
 
 Bild stulen från : Sara

Kommentera här: